TERMIN: 02-03 lipca 2011
LOKALIZACJA: Izabelin i okolice
ORGANIZATOR: Raptor Parczew
Sytuacja polityczna kraju:
Marzec 2011.
Zbli¿aj± siê wybory prezydenckie. Spo¶ród wielu kandydatów realne szanse ma tylko dwóch:
Jaros³aw Krzemieniecki i Bronis³aw Drewno. Jaros³aw (by³y wojskowy) chce zwiêkszyæ uprawnienia prezydenta, ale zamierza te¿ ograniczyæ swobody obywatelskie i stworzyæ pañstwo policyjne. Bronis³aw stwarza pozory kandydata bardziej rozumiej±cego potrzeby mieszkañców kraju. Sonda¿e wyborcze nie pokazuj± wyra¼nej przewagi ¿adnej ze stron.
20 maj 2001.
Wybory trwaj±. Obywateli zaczyna ogarniaæ jaki¶ dziwny niepokój. Oko³o godziny 18.00 na ulice miast zaczyna wchodziæ wojsko. O godzinie 22.00 nastêpuje og³oszenie wyników:
Jaros³aw Krzemieniecki 88%
Bronis³aw Drewno 12%
Wyniki zaskakuj± nie tylko Bronis³awa, ale tak¿e wiêkszo¶æ spo³eczeñstwa. Zaczynaj± siê formowaæ grupy, które wnosz± oficjalne skargi o sfa³szowanie wyborów, jednak grupy te zostaj± szybko "uciszone".
Maj 2011
We wschodniej czê¶ci kraju (w okolicach Lublina, Bia³ej Podlaskiej, Miêdzyrzeca Podlaskiego,W³odawy i Parczewa) zaczynaj± formowaæ siê odzia³y wojskowe ''wojska Czerwone'', które odmówi³y pos³uszeñstwa Krzemienieckiemu. Zwyciêski prezydent, aby utrzymaæ swoj± pozycje, wysy³a przeciwko buntownikom ''wojsko Niebieskie'
Dalsze losy konfliktu:
http://www.youtube.com/watch?v=3a0j44Mk1DsRegulamin:
1. Zasady ogólne:
1. Obowi±zuj± zwyczajowe zasady prowadzenia walki.
2. Teren gry obejmuje tereny zamieszka³e przez osoby postronne. Nale¿y zwróciæ szczególn± uwagê na osoby nie bior±ce udzia³u w grze! Strzelamy tylko i wy³±cznie do celu rozpoznanego!!!
3. Zakaz u¿ywania telefonów GSM do komunikacji podczas gry. Nie dotyczy sytuacji “off game” tzn. zdarzeñ nieprzewidzianych i wymagaj±cych na przyk³ad przerwania manewrów, z jaki¶ wzglêdów.
4. W ³±czno¶ci PMR, kana³ numer 1.00 to kana³ awaryjny. Reszty kana³ów mo¿na u¿ywaæ dowolnie, tzn. stronom nie przypisuje siê konkretnych czêstotliwo¶ci.
5. Niebiescy mog± wykorzystaæ mo¼dzierz.
6. Czerwoni mog± przeprowadziæ jeden atak artyleryjski CFF.
7. Dowódcy poszczególnych stron zobowi±zani s± do wyznaczenia przed manewrami przynajmniej jednego zastêpcy, który przejmuje rolê dowodz±cego w razie jego niedyspozycji (rany, WZW, kara w RESPie).
8. Czerwoni i Niebiescy zobowi±zani s± do oznaczenia przynajmniej jednego ramienia ta¶m± przypadaj±ca na kolor dru¿yny.
9. Strona Niebieska zaczyna grê równo o godzinie 09.00 02.07. Od tego momentu realizuje swoje zadania.
10. Strona Czerwona zaczyna grê o godzinie 09.15.
11. Zakaz u¿ywania jakiejkolwiek pirotechniki poza terenem okre¶lonym jako Sztab.
12. W godz. 22.00 - 06.00 obowi±zuje zawieszenie broni.
2. Zasady trafieñ:
Ka¿dy uczestnik losuje kartê trafienia przed gr± i chowa j± w ³atwo dostêpnym miejscu. Karta jest zaplombowana i mo¿e zostaæ otwarta dopiero w momencie trafienia (niedopuszczalne jest sprawdzanie wcze¶niej tre¶ci karty). Tre¶æ karty decyduje o poziomie obra¿eñ oraz o miejscu zranienia (punkt fizycznego trafienia kulk± nie ma znaczenia!).
1. Medycy i opatrywanie ran
Ka¿dy zespó³ graczy licz±cy do 7 osób mo¿e mieæ maksymalnie jednego medyka (6+1. Medyk powinien byæ oznaczony 4- lub 6-ramiennym krzy¿em medycznym (na opasce lub naszywce). Oznakowanie medyka mo¿e byæ w kolorach "zgaszonych". Medyk powinien byæ zaopatrzony w opatrunki. Medyk mo¿e przenosiæ w jednym momencie maksymalnie 5 zestawów opatrunkowych. Opatrunki mo¿na uzupe³niaæ w bazie.
Opatrzenie rany polega na za³o¿eniu opatrunku na zranion± czê¶æ cia³a. Do opatrunku musi zostaæ zu¿yty ca³y pakiet opatrunkowy (niedozwolone jest u¿ywanie odcinków banda¿a). Opatrunek musi byæ za³o¿ony poprawnie i pewnie, je¶li opatrunek spadnie lub zsunie siê rana ponownie zaczyna krwawiæ i ranny powinien zachowaæ siê tak jak przy trafieniu (zgodnie z poprzednio wylosowan± kart±).
2. Zranienie
Ka¿de trafienie w cia³o lub elementy oporz±dzenia liczy siê jako trafienie. Trafienie w broñ eliminuje t± broñ z walki do momentu "odebrania" innej broni osobie w stanie WZW lub do dotarcia do w³asnej bazy.Trafienie jedn± seri± liczone jest jako jedno trafienie. W momencie trafienia nale¿y upa¶æ i odplombowaæ kartê trafieñ. Je¶li gracz nie posiada karty trafienie automatycznie uznawane jest za WZW. Dopuszczalne jest u¿ycie has³a "dosta³e¶" w sytuacji gdy zaskoczymy przeciwnika z bardzo bliskiej odleg³o¶ci (mniej ni¿ 4 m) w sposób jednoznacznie uniemo¿liwiaj±cy mu obronê. W takiej sytuacji deklaracja liczy siê jako trafienie i "trafiony" losuje kartê. Po opatrzeniu rany medyk losuje i przekazuje trafionemu kolejn± zaplombowan± kartê. Po opatrzeniu (RL) przez innego ¿o³nierza (nie medyka) gracz walczy bez karty, ale mo¿e w ka¿dej chwili podej¶æ do medyka i poprosiæ o jej wylosowanie.
3. Dobijanie
Aby dobiæ rannego w sposób pewny (uzyskaæ wynik "nieopatrzone WZW") nale¿y go dobiæ podchodz±c na odleg³o¶æ minimum 2 m i wypowiedzieæ has³o "dobijam". Ranny, niezale¿nie od dotychczasowego stanu automatycznie przechodzi w status "nieopatrzone WZW" i nie mo¿e zostaæ opatrzony.
4. Walka wrêcz
Niedopuszczalna jest jakakolwiek forma przemocy, walki czy zapasów. Zlikwidowanie przeciwnika w walce wrêcz nastêpuje poprzez dotkniêcie go w korpus lub g³owê i wypowiedzenie s³owa "zabity" - w tym momencie ofiara powinna zachowaæ siê jak przy trafieniu czyli upa¶æ, ale bez wyci±gania karty. Zabity za pomoc± "silent kill'a" nie mo¿e w ¿aden sposób komunikowaæ siê z innymi graczami i musi pozostaæ na miejscu do czasu oddalenia siê innych osób w okolicy lub do momentu wskazanego przez osobê, która go "zabi³a" (w granicach rozs±dku, nie d³u¿ej ni¿ 1 h, nakaz taki ma umo¿liwiæ skryte wykonanie zadania przez osobê likwiduj±c± np. wartownika). Po dotarciu do bazy osoba jest traktowana jak nie opatrzony WZW. Mo¿na równie¿ u¿yæ has³a "og³uszony" (równie¿ dotykaj±c celu). Og³uszona osoba jest niezdolna do komunikacji, poruszania siê czy walki przez 5 min.
5. Jeñcy
W grze mo¿na braæ jeñców.
Jeñca mo¿na wzi±æ na dwa sposoby:
- poprzez og³uszenie;
- poprzez przejêcie rannego przeciwnika i dostarczenie go do w³asnej bazy.
Jeñcy mog± byæ przetrzymywani dowoln± ilo¶æ czasu. Obowi±zek pilnowania jeñca spada na stronê bior±c± go w niewolê. Na czas transportu jeñca mo¿na mu odebraæ wszystkie przedmioty in-game (repliki, oporz±dzenie, amunicjê). W czasie przetrzymywania w bazie przedmioty jeñca powinny byæ bezpiecznie zebrane w miejscu bliskim i widocznym dla jeñca. Jeñca mo¿na przeszukaæ (ograniczaj±c siê do czê¶ci umundurowania i oporz±dzenia) i skuæ (jedynie z przodu, nie dozwolone jest kucie z ty³u). Je¶li jeniec siê na to nie zgadza powinien o tym poinformowaæ zatrzymuj±cych i jednocze¶nie wydaæ wszystkie ukrywane przedmioty in-game (mapy, rozkazy) i uznaje siê za "skutek" ze wszystkimi wynikaj±cymi z tego ograniczeniami ruchowymi. W takiej sytuacji jeniec mo¿e zatrzymaæ swoje wyposa¿enie ale nie mo¿e ich w ¿aden sposób u¿yæ.
Jeniec nie mo¿e u¿yæ "silent killa" ani og³uszenia.
3. Mo¼dzierz:
Mo¼dzierz symuluje wykorzystanie artylerii lekkiej, dostêpnej dla dowódcy ma³ych pododdzia³ów.
Zastosowanie mo¼dzierza w jakiejkolwiek roli okre¶la regulamin szczegó³owy danej gry.
1.Bezpieczeñstwo.
Mo¼dzierz mo¿e stanowiæ jedynie rekwizyt. W takim wypadku jego wykorzystanie jest nieograniczone, je¿eli chodzi o wzglêdy bezpieczeñstwa.
W przypadku wykorzystania mo¼dzierza ³±cznie z pirotechnika lub innymi ¶rodkami pozoracji, konieczne jest zachowanie wszelkich ¶rodków bezpieczeñstwa, zw³aszcza je¿eli chodzi o zagro¿enie urazami i zagro¿enie po¿arowe. Nale¿y te¿ zwróciæ uwagê na ha³as, wszêdzie tam gdzie stanowi on zagro¿enie (np. ostoje zwierzyny, blisko¶æ siedlisk ludzkich, itp).
2. Warunki u¿ycia mo¼dzierza.
Koordynaty do prowadzenia ognia podawane s± w systemie MGRS, kwadrat o boku 100 metrów, zapis wspó³rzêdnych: sze¶ciocyfrowy.
Skuteczny zasiêg ra¿enia mo¼dzierza to przedzia³ 100-2000 metrów.
Mo¼dzierz nie mo¿e prowadziæ ognia na kwadrat w którym siê znajduje oraz kwadraty bezpo¶rednio przylegaj±ce do jego boków i rogów.
Strzelanie mo¿e byæ prowadzony tylko za pomoc± kompletnego mo¼dzierza (lufa, dwójnóg, p³yta oporowa).
Obs³uga mo¼dzierza musi liczyæ co najmniej 3 osoby. Wszystkie osoby musz± byæ pe³noletnie.
Mo¼dzierz prowadzi ogieñ bezpo¶redni, kierowany przez obs³ugê lub po¶redni, kierowany przez wysuniêtego obserwatora po³±czonego z obs³ug± przez radio.
Ostrzeliwana strona musi mieæ sta³y kontakt radiowy z Moderatorem w celu umo¿liwienia za³odze mo¼dzierza prowadzenia ognia w dowolnym momencie gry.
Za³oga mo¼dzierza prowadzi ostrza³ wy³±cznie za po¶rednictwem Moderatora.
Teren z którego mo¿e byæ prowadzony ogieñ (stanowisko mo¼dzierza) okre¶la regulamin szczegó³owy danej gry.
U¿ycie mo¼dzierza wymaga obecno¶ci Moderatora, chyba ¿e mo¼dzierz jest tylko rekwizytem.
Pirotechnika u¿yta do pozoracji ognia musi byæ atestowana, nie za g³o¶na a za³oga musi znaæ podstawowe zasady jej bezpiecznego u¿ytkowania.
Dopuszczalne i wskazane jest u¿ywanie rekwizytów symbolizuj±cych granaty mo¼dzierzowe.
3. Symulacja prowadzenia ognia- sekwencja czynno¶ci.
1. Celowniczy mo¼dzierza, na podstawie w³asnej obserwacji (ogieñ bezpo¶redni), lub wskazañ wysuniêtego obserwatora (ogieñ po¶redni) wyznacza koordynaty upadku pocisku zawieraj±ce siê w strefie od 100m do 2000m od stanowiska mo¼dzierza. Za³oga mo¼dzierza zobowi±zana jest skierowaæ mo¼dzierz w kierunku podanych koordynatorów.
2. Celowniczy podaje do Moderatora (bezpo¶rednio lub przez radio) koordynaty upadku pocisku.
3. Moderator niezw³ocznie wywo³uje ostrzeliwany oddzia³ i ¿±da podania pozycji.
4. Za³oga mo¼dzierza rozpoczyna symulowany ostrza³ (pirotechnika) salw± z³o¿on± z 10 strza³ów.
5. Ostrzeliwany odzia³ niezw³ocznie podaje dla Moderatora swoj± pozycjê. Po³o¿enie udzia³u podane jest w kodzie sze¶ciocyfrowym MGRS, czyli w kwadracie o boku 100 metrów.
5. Moderator porównuje wspó³rzêdne i na na tej podstawie okre¶la skuteczno¶æ ognia oraz podaje t± informacjê do ostrzeliwanego oddzia³u. Je¿eli ostrzeliwany odzia³ znajduje siê w strefie ra¿enia, zalega on na aktualnej pozycji. Ostrzeliwany oddzia³ mo¿e prowadziæ ogieñ.
6. Za³oga mo¼dzierza mo¿e oddaæ kolejn± salwê. Nie mo¿e to byæ jednak ju¿ ostrzelany kwadrat! Przy zmianie koordynatorów nale¿y powtórzyæ procedurê i postêpowaæ zgodnie z powy¿szymi punktami.
UWAGA! Niedopuszczalne jest wykorzystania mo¼dzierza do miotania jakichkolwiek pocisków!
Teren dzia³ania:
http://raptor.xaa.pl/forum/download.php?id=1