blessthefall1990
|
 |
« Odpowiedz #2 : Sierpień 23, 2010, 14:52:37 » |
|
Wyjazd pewnie koÂło 15. Musicie mi daĂŚ jak najszybciej znaĂŚ bo dwĂłch ludzi z CheÂłma chce siĂŞ z nami zabraĂŚ.
Scenariusz Operacja "Raven"
T³o historyczne: Utrata wa¿nego szlaku komunikacyjnego w pobli¿u Diyarbakir z kolejnymi stratami terytorialnymi wywo³a³o potê¿n¹ burz¹ polityczn¹ w obozie Wojsk NATO. Dodatkowo oliwy do ognia dola³a informacja o zdobytych przez oddzia³y tureckie amerykaùskich urz¹dzeù naprowadzaj¹cych rakiety œredniego zasiêgu. Amerykanom uda³o siê z od tego odci¹Ì, ale niesmak pozosta³.
Tym razem dowodzenie od BrytyjczykĂłw nad operacjÂą odzyskania Diyarbaki przejĂŞli Amerykanie. Planowana ofensywa zakÂłada miĂŞdzy innymi z przerzucenia 2 dywizji powietrzno – desantowych na pó³noc od miasta i opanowanie tamtejszych szlakĂłw komunikacyjnych uniemoÂżliwiajÂąc w ten sposĂłb zaopatrzenie i odwrĂłt czĂŞÂści wojsk partyzanckich z miasta. Poprzedzeniem desantu ma byĂŚ akcja zniszczenia baterii artylerii przeciwlotniczej znajdujÂącej siĂŞ 5km od planowanego miejsca desantu amerykaĂąskiej 82 Dywizji Powietrzno-Desantowej.
Cele:
Partyzanci (Kurdowie) – obroniĂŚ baterie artylerii plot i zniszczyĂŚ grupy komandosĂłw Amerykanie, Polacy – zniszczyĂŚ baterie i znajdujÂące siĂŞ w pobliÂżu wojska kurdyjskie.
ZaÂłoÂżenia:
ZakÂładane sÂą dwie strony konfliktu, ale trzy armie: Partyzanci – Kurdowie (6 kompania „TygrysĂłw Pó³nocy”) NATO – Amerykanie (Kompania A, 1 batalionu 1 dywizji piechoty „Big Red One” [A/1/1BRO]) i Polacy (kompania wydzielona 6 Pomorskiej Dywizji Powietrzno-Desantowej [K/6]) Wojska NATO ³¹cznie bĂŞdÂą przewyÂższaĂŚ liczebnie KurdĂłw, jednak ta przewaga bĂŞdzie niewielka.
Zasady:
Prowadzenie scenariusza pozostaje w gestii organizatora. To on wyznacza g³ówne cele i wydaje rozkazy dodatkowe. On równie¿ okreœla mo¿liwoœÌ uzyskania wsparcia.
Obóz i wa¿ne osoby: Ka¿da ze stron (jednostek) zak³ada w³asny obóz w rejonie wyznaczonym przez organizatora oraz wyznacza dowódców (³¹cznie 3 dowódców) i ich zastêpców. Obóz jest wyraŸnie oznaczony flag¹. W obozie znajdujê siê dowódca jednostki, zastêpca, oficer ³¹cznikowy oraz ochrona przyboczna (iloœÌ dowolna). Dok³adna lokalizacja obozu ma zostaÌ przekazana organizatorowi. Dowódcy wyznaczani s¹ przed rozpoczêciem scenariusza. Ka¿da ze stron ma równie¿ przydzielonego oficera ³¹cznikowego, który bêdzie kontaktowa³ siê z organizatorem.
Zadaniem dowĂłdcy jest koordynowanie dziaÂłaĂą podlegÂłych jednostek. W przypadku wojsk polskich i amerykaĂąskich tylko dowĂłdcy i ich zastĂŞpcy mogÂą braĂŚ udziaÂł we wspĂłlnym dowodzeniu. DowĂłdca nie jest osobÂą nieÂśmiertelnÂą. Wyeliminowanie dowĂłdcy wi¹¿e siĂŞ z koniecznoÂściÂą powoÂłanie na jego miejsce zastĂŞpcy. Wyeliminowanie zastĂŞpcy lub jego brak uniemoÂżliwia koordynacje dziaÂłaĂą – strona bez dowĂłdcy jest gÂłucha i Âślepa. Osoba bĂŞdÂąca dowĂłdcÂą lub zastĂŞpcÂą podlega takim samym zasadom respawnu, ale nie moÂże juÂż dowodziĂŚ, staje siĂŞ normalnym ÂżoÂłnierzem.
Zadaniem oficera ³¹cznikowego jest kontaktowanie siĂŞ z organizatorem oraz wezwanie wsparcia (lotniczego lub artyleryjskiego). Oficer ³¹cznikowy jest rĂłwnieÂż osobom ÂśmiertelnÂą. Utrata oficera ³¹cznikowego uniemoÂżliwia kontakt z organizatorem – brak zatem informacji wywiadowczych, rozkazĂłw, uniemoÂżliwia wezwanie wsparcia. Storna pozbawiona oficera ³¹cznikowego musi wysÂłaĂŚ posÂłaĂąca (posÂłaĂącĂłw) do sztabu z proÂśbÂą o przydzielenie nowego. PosÂłaniec rozmawiajÂący z organizatorem jest nieÂśmiertelny. w drodze do organizatora i w drodze powrotnej jest Âśmiertelny
Respawn Osoba trafiona udaje siĂŞ sama do oznaczonego flagÂą/szmatkÂą miejsca (respawn polowy) lub bezpoÂśrednio do obozu. Tam odpoczywa 10 min. i wraca do walki. ZdjĂŞcie chusty moÂże nastÂąpiĂŚ tuÂż przed powrotem do walki. Osoba trafiona nie czeka tylko od razu udaje siĂŞ do respawnu.
W scenariuszu zakÂłada siĂŞ istnienie kilku respawnĂłw. Amerykanie i Polacy majÂą po dwa respawny. Jednym jest obĂłz, drugi „polowy” - dowolny punkt na terenie, w ktĂłrym odbywa siĂŞ scenariusz. Respawn polowy jest staÂły i nie moÂże byĂŚ przenoszony. Kurdowie posiadajÂą trzy respawny – obĂłz i dwa polowe (zasady jak w NATO) KaÂżdy polowy respawn moÂże zostaĂŚ zlikwidowany przez zdjĂŞcie flagi, pokazujÂącej jego miejsce. Informacje o poÂłoÂżeniu respawnĂłw majÂą zostaĂŚ przekazane organizatorowi.
UWAGA: IloœÌ respawnów mo¿e ulec zmianie. Zale¿eÌ to bêdzie od iloœci uczestników.
Jeùcy. Jeùcem mo¿e zostac ka¿dy. ¯eby zostaÌ jeùcem, przeciwnik musi podejœÌ na odleg³oœÌ mniejsz¹ ni¿ 2m oraz musi on poinformowaÌ go: "Jesteœ jeùcem". Osoba poinformowana nie mo¿e strzelaÌ i bez oporu poddaÌ siê woli przeciwnika.
Jeniec musi odpowiedzieĂŚ zgodnie z prawdÂą na wszystkie pytania. Przeszukanie - powinien oddaĂŚ wszystko, co jest istotne dla scenariusza.
Maksymalny czas bycia jeĂącem to 15 min.
Dodatkowe rozkazy zostan¹ przekazane przez oficerów ³¹cznikowych w postaci rozkazów ustnych lub kopert z rozkazami.
Nie ma limitĂłw amunicji. Teren objĂŞty scenariuszem zaznaczony bĂŞdzie na mapie. Mapy zostanÂą rozdane przed scenariuszem na odprawie. Wymagane jest przestrzeganie wszystkich informacji znajdujÂących siĂŞ mapach – dotyczy g³ównie terenu objĂŞtego scenariuszem. Opuszczenie tego terenu w celu obejÂścia pozycji wroga (lub innego typu oszustwa) bĂŞdzie karane wyeliminowaniem ze scenariusza.
|