blessthefall1990
|
|
« Odpowiedz #2 : Sierpieñ 23, 2010, 14:52:37 » |
|
Wyjazd pewnie ko³o 15. Musicie mi daæ jak najszybciej znaæ bo dwóch ludzi z Che³ma chce siê z nami zabraæ.
Scenariusz Operacja "Raven"
T³o historyczne: Utrata wa¿nego szlaku komunikacyjnego w pobli¿u Diyarbakir z kolejnymi stratami terytorialnymi wywo³a³o potê¿n± burz± polityczn± w obozie Wojsk NATO. Dodatkowo oliwy do ognia dola³a informacja o zdobytych przez oddzia³y tureckie amerykañskich urz±dzeñ naprowadzaj±cych rakiety ¶redniego zasiêgu. Amerykanom uda³o siê z od tego odci±æ, ale niesmak pozosta³.
Tym razem dowodzenie od Brytyjczyków nad operacj± odzyskania Diyarbaki przejêli Amerykanie. Planowana ofensywa zak³ada miêdzy innymi z przerzucenia 2 dywizji powietrzno – desantowych na pó³noc od miasta i opanowanie tamtejszych szlaków komunikacyjnych uniemo¿liwiaj±c w ten sposób zaopatrzenie i odwrót czê¶ci wojsk partyzanckich z miasta. Poprzedzeniem desantu ma byæ akcja zniszczenia baterii artylerii przeciwlotniczej znajduj±cej siê 5km od planowanego miejsca desantu amerykañskiej 82 Dywizji Powietrzno-Desantowej.
Cele:
Partyzanci (Kurdowie) – obroniæ baterie artylerii plot i zniszczyæ grupy komandosów Amerykanie, Polacy – zniszczyæ baterie i znajduj±ce siê w pobli¿u wojska kurdyjskie.
Za³o¿enia:
Zak³adane s± dwie strony konfliktu, ale trzy armie: Partyzanci – Kurdowie (6 kompania „Tygrysów Pó³nocy”) NATO – Amerykanie (Kompania A, 1 batalionu 1 dywizji piechoty „Big Red One” [A/1/1BRO]) i Polacy (kompania wydzielona 6 Pomorskiej Dywizji Powietrzno-Desantowej [K/6]) Wojska NATO ³±cznie bêd± przewy¿szaæ liczebnie Kurdów, jednak ta przewaga bêdzie niewielka.
Zasady:
Prowadzenie scenariusza pozostaje w gestii organizatora. To on wyznacza g³ówne cele i wydaje rozkazy dodatkowe. On równie¿ okre¶la mo¿liwo¶æ uzyskania wsparcia.
Obóz i wa¿ne osoby: Ka¿da ze stron (jednostek) zak³ada w³asny obóz w rejonie wyznaczonym przez organizatora oraz wyznacza dowódców (³±cznie 3 dowódców) i ich zastêpców. Obóz jest wyra¼nie oznaczony flag±. W obozie znajdujê siê dowódca jednostki, zastêpca, oficer ³±cznikowy oraz ochrona przyboczna (ilo¶æ dowolna). Dok³adna lokalizacja obozu ma zostaæ przekazana organizatorowi. Dowódcy wyznaczani s± przed rozpoczêciem scenariusza. Ka¿da ze stron ma równie¿ przydzielonego oficera ³±cznikowego, który bêdzie kontaktowa³ siê z organizatorem.
Zadaniem dowódcy jest koordynowanie dzia³añ podleg³ych jednostek. W przypadku wojsk polskich i amerykañskich tylko dowódcy i ich zastêpcy mog± braæ udzia³ we wspólnym dowodzeniu. Dowódca nie jest osob± nie¶mierteln±. Wyeliminowanie dowódcy wi±¿e siê z konieczno¶ci± powo³anie na jego miejsce zastêpcy. Wyeliminowanie zastêpcy lub jego brak uniemo¿liwia koordynacje dzia³añ – strona bez dowódcy jest g³ucha i ¶lepa. Osoba bêd±ca dowódc± lub zastêpc± podlega takim samym zasadom respawnu, ale nie mo¿e ju¿ dowodziæ, staje siê normalnym ¿o³nierzem.
Zadaniem oficera ³±cznikowego jest kontaktowanie siê z organizatorem oraz wezwanie wsparcia (lotniczego lub artyleryjskiego). Oficer ³±cznikowy jest równie¿ osobom ¶mierteln±. Utrata oficera ³±cznikowego uniemo¿liwia kontakt z organizatorem – brak zatem informacji wywiadowczych, rozkazów, uniemo¿liwia wezwanie wsparcia. Storna pozbawiona oficera ³±cznikowego musi wys³aæ pos³añca (pos³añców) do sztabu z pro¶b± o przydzielenie nowego. Pos³aniec rozmawiaj±cy z organizatorem jest nie¶miertelny. w drodze do organizatora i w drodze powrotnej jest ¶miertelny
Respawn Osoba trafiona udaje siê sama do oznaczonego flag±/szmatk± miejsca (respawn polowy) lub bezpo¶rednio do obozu. Tam odpoczywa 10 min. i wraca do walki. Zdjêcie chusty mo¿e nast±piæ tu¿ przed powrotem do walki. Osoba trafiona nie czeka tylko od razu udaje siê do respawnu.
W scenariuszu zak³ada siê istnienie kilku respawnów. Amerykanie i Polacy maj± po dwa respawny. Jednym jest obóz, drugi „polowy” - dowolny punkt na terenie, w którym odbywa siê scenariusz. Respawn polowy jest sta³y i nie mo¿e byæ przenoszony. Kurdowie posiadaj± trzy respawny – obóz i dwa polowe (zasady jak w NATO) Ka¿dy polowy respawn mo¿e zostaæ zlikwidowany przez zdjêcie flagi, pokazuj±cej jego miejsce. Informacje o po³o¿eniu respawnów maj± zostaæ przekazane organizatorowi.
UWAGA: Ilo¶æ respawnów mo¿e ulec zmianie. Zale¿eæ to bêdzie od ilo¶ci uczestników.
Jeñcy. Jeñcem mo¿e zostac ka¿dy. ¯eby zostaæ jeñcem, przeciwnik musi podej¶æ na odleg³o¶æ mniejsz± ni¿ 2m oraz musi on poinformowaæ go: "Jeste¶ jeñcem". Osoba poinformowana nie mo¿e strzelaæ i bez oporu poddaæ siê woli przeciwnika.
Jeniec musi odpowiedzieæ zgodnie z prawd± na wszystkie pytania. Przeszukanie - powinien oddaæ wszystko, co jest istotne dla scenariusza.
Maksymalny czas bycia jeñcem to 15 min.
Dodatkowe rozkazy zostan± przekazane przez oficerów ³±cznikowych w postaci rozkazów ustnych lub kopert z rozkazami.
Nie ma limitów amunicji. Teren objêty scenariuszem zaznaczony bêdzie na mapie. Mapy zostan± rozdane przed scenariuszem na odprawie. Wymagane jest przestrzeganie wszystkich informacji znajduj±cych siê mapach – dotyczy g³ównie terenu objêtego scenariuszem. Opuszczenie tego terenu w celu obej¶cia pozycji wroga (lub innego typu oszustwa) bêdzie karane wyeliminowaniem ze scenariusza.
|