Wojtka:
Na wstêpie informujê ¿e nie wymy¶li³em tytu³u scenariusza i kilku innych obiektów w
rozgrywce wiêc jestem otwarty na pomys³y.
Ogólny zarys:
Jest grudzieñ 2020 roku. Ci±g³e niepokoje w krajach arabskich w spowodowa³y w 2013
du¿± migracjê ludno¶ci z Afganistanu, Pakistanu, Iranu i innych a wraz z nimi Al-Kaidê oraz
talibów. Wiêkszo¶æ imigrantów osiedli³a siê w Europie w tym Polsce. Z pocz±tku ¿yli oni w
s±siedztwie z rodowitymi Polakami jednak czêste zamachy, strzelaniny, czy wrêcz otwarte
bitwy, pacyfikowane przez Armiê wywo³a³y oburzenie w¶ród rdzennych mieszkañców
co z kolei spowodowa³o nadzwyczaj szybk± reakcjê polskiego rz±du. W 2016 imigrantów
przesiedlono do specjalnych miast w których utworzono specjalne garnizony maj±ce
zapewniæ porz±dek w mie¶cie, a po¶ród mieszkañców umieszczono agentów którzy zawczasu
dostarczali informacji o planowanych akcjach miejskich bojówek.
Niestety ostatnie doniesienia z Afganistanu i Iranu s± bardzo niepokoj±ce. Wojska
Amerykañskie dokona³y bombardowañ na 4 irañskie o¶rodki szkoleniowe Al- Kaidy
znajduj±ce siê obok meczetów pe³nych ludzi. Niefortunnie 3 meczety zosta³y zniszczone w
trakcie bombardowañ grzebi±c pod gruzami ok.1300 ludzi. Amerykanie wydali oficjalne
o¶wiadczenie w którym przepraszaj± za ten nierozs±dny akt oraz zobowi±zali siê do wsparcia
odbudowy zniszczonych meczetów i pomocy rodzinom ofiar. Mimo to w irañskich meczetach
mu³³owie nawo³uj± do d¿ihadu.
W Afganistanie po zestrzeleniu przez talibów wojskowego samolotu C-17 z brytyjskimi i
niemieckimi ¿o³nierzami na pok³adzie si³y ISAF spacyfikowa³y kilkana¶cie wiosek z których
mo¿liwe by³o wystrzelenie pocisku który trafi³ w samolot. Podobnie jak w Iranie z meczetów
dobiega nawo³ywanie do ¶wiêtej wojny.
Oczywi¶cie s³uch o tych wydarzeniach dociera równie¿ do imigrantów którzy w swoich
miastach wywo³uj± powstania. W jednym z nich- (tutaj nie wymy¶li³em nazwy miasta)
znajduj±cym siê w oko³o 4 km od miasta W³odawa o godzinie 3.52 zostaje wysadzony
garnizon wojskowy wraz ze wszystkimi ¿o³nierzami.. Mo¿liwe te¿ ¿ê kilku znajduje siê
w niewoli. W celu odbicia miasta i zak³adników z r±k powstañców o godzinie 6.32 w
okolicy miasta l±duj± ¿o³nierze GROM i 1 Pu³ku Specjalnego Komandosów. W ca³ym kraju
og³oszono stan wojenny.
Zak³adam ¿e na akcjê przybêdzie ok. 40- 50 osób. W scenariuszu dopuszczone jest u¿ycie
pirotechniki, ewentualnych pojazdów. W grze nie ma respawnów, a medycy ( 1 na 5- 8 osób).
Dzielimy siê na dwie mniej wiêcej równe dru¿yny: Komandosów i Powstañców. W¶ród
powstañców jest jeden informator komandosów.
FAZA I czas trwania: 60 min; Komandosi zaczynaj± na polance w lesie, a Powstañcy na
skrzy¿owaniu. Ta faza to potyczka na przedpolach miasta. Komandosi natrafiaj± na oddzia³
powstañców i wywi±zuje siê bitwa. ¯eby nie trwa³o to w nieskoñczono¶æ ka¿dy mo¿e byæ
uzdrowiony tylko 3 razy. Powstañcy kiedy skoñcz± mu siê ¿ycia udaje siê do miasta w
oczekiwaniu na fazê II, a komandosi do miejsca oznaczonego grub± niebiesk± lini±. Po
zakoñczeniu walki przez jedn± ze stron bêdzie ok.10 min czasu aby Wszyscy dotarli do
miejsc z których zaczynaj± fazê II.
FAZA II czas trwania: 60- 120 min; W czasie miêdzy fazami 4 osoby z oddzia³u
komandosów udaj± siê bez broni na teren zniszczonego garnizonu. Maj± one za zadanie
symulowaæ ¿o³nierzy z garnizonu którzy prze¿yli wybuch ale s± zasypani pod gruzami. W
tej fazie komandosi zaczynaj± z miejsca oznaczonego, a Powstañcy z budynku oznaczonego
czerwon± kropk±. Zadaniem komandosów jest dotrzeæ na teren zniszczonego garnizonu,
utrzymaæ teren przez 20 minut, zebraæ ocala³ych z wybuchu i ewakuowaæ ich z powrotem
do miejsca w którym zaczynali komandosi, które pos³u¿y za l±dowisko dla ¶mig³owca
ewakuacyjnego. Zadaniem powstañców jest utrudnianie komandosom wykonania zadania.
Pomiêdzy II a III faz± równie¿ bêdzie kilka minut na zajêcie pozycji.
FAZA III czas trwania 60-120 min; W czasie pomiêdzy fazami jedna z osób z oddzia³u
komandosów udaje siê do budynku oznaczonego zielon± kropk± w celu odgrywania roli
zak³adnika. Komandosi zaczynaj± z miejsca oznaczonego grub± czerwon± lini±. Powstañcy
mog± znajdowaæ siê w ka¿dym miejscu na terenie miasta. Komandosi maja za zadanie
zaj±æ wszystkie budynki na terenie miasta w kolejno¶ci niebieskie (budynki mieszkalne),
zielony (ratusz), czerwony (meczet) oraz odbiæ zak³adnika który mo¿e byæ przetrzymywany
w dowolnym miejscu na terenie fazy III. Powstañcy musz± odeprzeæ atak i przyst±piæ do
kontrataku.
Saka:
ASG scenariusz (Red Sleigh Down)
Wprowadzenie:
24 grudnia 2011
Kilka dni wcze¶niej ¦wiêty Miko³aj otrzymuje wzruszajacy list od
ma³ego ch³opca, który pisze i¿ jego najwiêkszym marzeniem jest by
ludzie z Iraku poznali smak ¶wi±t. Niewiele my¶l±c ¦wiêty leci do
Bagdadu nios±c arab± wigilijnego ducha. Przy pomocy ¶wi±tecznych
czarów spraw³, ¿e nad stolic± Iraku spad³ ¶nieg. Jednak arabi nie s±
zadowoleni widz±c czerwonego komercjaliste na swoim niebie. O godzinie
22.38 fanatycy relijni stacjonuj±cy w obozie, w lesie nieopodal Bagdadu
zestrzelili czerwone sanie. S³uch po ¦wiêtym zagin±³. O godzinie 23.20
do amerykañskich si³ zbrojnych stacjonuj±cych w Bagdadzie przychodzi
komunikat o tym, ¿e uda³o siê ustaliæ i¿ terrory¶ci porwali Miko³aja
i rozkaz odbicia go za wszelk± cenê.
Dwie dru¿yny równe w liczbie i uzbrojeniu(+/-)
¯o³nierze USA
Terrory¶ci
Faza I
¯o³nierze maj± za zadanie odbiæ Miko³aja z r±k terrorystów i
doprowadziæ go do ich bazy. Kompleks budynków (Bagdad) jest w ich
posiadaniu. Zadaniem terrorystów jest oczywi¶cie udaremniæ odbicie
zakladnika lub jego eliminacja je¿eli wydostanie siê z ich obozu.
Miko³aj znajduje siê w obozie terrorystów postawionym gdzie¶ w lasku.
¯o³nierze znaj± obszar gdzie mo¿e znajdowaæ siê obóz jednak nie
znaj± dok³adnej lokacji. Miko³aj nie mo¿e zgin±æ w trakcie
przemieszczenja z obozu do bazy (mo¿e zostaæ ranny) ale mo¿e braæ
czynny udzia³ w walce. Na wykonanie zadania ¿o³nierze maj± 40 minut.
Faza II
Niezale¿nie od tego czy ¦wiêty zosta³ odbity czy nie ¿o³nierze musz±
odnale¼æ jego zestrzelone sanie. W saniach znajduje siê bowiem worek z
prezentami. Worek ten ¿o³nierze musz± przenie¶æ do swej bazy. Jednak
terrory¶ci rownie¿ poluj± na cenny wór i chc± przenie¶æ go do
w³asnego obozu. W przeciwieñstwie jednak do ¿o³nierzy nie znaj±
dok³adnego po³o¿enia sañ a jedynie obszar na jakim siê znajduj±.
Osoba nios±ca wór nie morze biegaæ ani strzelaæ. Faza trwa do momentu
dostarczenia woru przez jedn± ze stron do swojej bazy.
Faza III
Terrory¶ci by zniszczys ¶wiêta postanawiaj± wysadziæ w powietrze
budynki w Bagdadzie zajête przez amerykañskie wojsko. Maj± do dyspozycj
5 niewielkich bomb. By odnie¶æ zwyciêstwo musz± wysadziæ w powietrze 3
z czterech konkretnych budynków. Budynek wysadzaj± przez pod³o¿enie
jednego ³adunku na specialnym bombsidzie znajduj±cym siê wewn±trz
danego budynku i nastawieniu bomby. Eksplozja 20 minut po pod³o¿eniu
³adunku. ¯o³nierze mog± rozbrajaæ pod³o¿one ³adunki przed wybuchem.
Rozbrojona bomba nie mo¿e zostaæ urzyta drugi raz. Terrory¶ci na
wykonanie tego zadania maj± 90 minut
Komunikacja radoiowa dopuszczona równie¿ ze szpiegowaniem.
Respawn zegarowy dla obu dru¿yn co 15 min zegarowych.
Respawn Terro w ich obozie.
Respawn wojska na rampie kolejowej przy kompleksie.
Medycy w obu dru¿ynach. W zale¿no¶ci od liczyby uczestników ale
zak³adam ze ¶rednio 1 medyk na 5 osób.
Medycy uzdrawiaj± przez trzymanie rêki na rannym przez 3 sekundy.
¦wiêty Miko³aj uzdrawia tylko dotykaj±c.
W momencie wybuchu bomby gin± wszyscy znajduj±cy siê w wysadzanym budynku.
Trafiony staje siê rannym. Mo¿e le¿eæ w miejscu gdzie zosta³ trafiony
i krzyczeæ o pomoc ile chce. Medyk mo¿e go uzdrowiæ a zwyk³y ¿o³nierz
mo¿e go wlec jednak obaj nie mog± wtedy strzelaæ ani biec. Ranny mo¿e
zostaæ dobity przez wroga, który musi stan±æ bezpo¶rednio nad nim i
powiedzieæ ,,dobijam" lub pope³niæ samobójstwo. W obu tych przypadkach
udaje siê na respa.
Medyk nie mo¿e sam siebie uzdrowiæ
Prycio napisa³ do mnie sms, wiec o wiedzieli¶my o wszystkim, tak¿e luz.
Dziêki za linki.